Drib dekonstruerer hva som skjedde i 2014, da kunstner og komiker Amir Asgharnejad angivelig lurte seg med i en spekulativ reklamekampanje for en kjent amerikansk energidrikk. Begivenhetene inntraff i kjølvannet av at Amir hadde laget falske virale videoer på nettet, der han tilsynelatende ble brutalt banket opp av tilfeldige personer på gata i Oslo. Et mektig reklamebyrå inviterte ham til Los Angeles for å bli deres ansikt for sin nye kampanje, men ingenting ble som forventet.
Manipulasjon
På satirisk og kaotisk vis utforsker Drib hvordan fiktive hendelser kan få reelle konsekvenser. Samtidig er den også en sammensatt beretning om hvordan media og reklamebransjen manipulerer og forvirrer oss. I løpet av filmens 93 minutter må en stadig forholde seg til temaer som sannferdighet, falske nyheter, mediemanipulasjon og moderne markedsføring.
Attributt | Verdi |
---|---|
Spilletid | 1t 28m (88 minutter) |
Regi | Kristoffer Borgli |
Aldersgrense | 12 år |
Visningsformat | DCP |
Se mer av